Combatre la transmisogínia

La transmisogínia és una violència específica dirigida cap a les dones trans. Des d’Àmbit Prevenció impulsem programes d’atenció al col·lectiu de dones trans i fem accions per combatre les discriminacions que pateixen.

En aquest sentit, i alineades amb la Llei 4/2023, de 28 de febrer, “para la igualdad real y efectiva de las personas trans y para la garantia de los derechos de las personas LGTBI”, donem continuïtat al projecte engegat el 2023, creant diferent material dirigit a prevenir la transmisogínia, comptant amb la participació de les mateixes persones implicades.

Hem realitzat una Guia de bones pràctiques adreçada a professionals i personal que està en contacte amb elles, en diferents serveis públics i privats. Es tracta d’un recull de tips molt clars per oferir una atenció professional respectuosa cap a totes les identitats de gènere.

En aquesta mateixa línia, la segona guia ‘TRANS-formando miradas’, inclou tots aquells recursos i eines que poden ser útils per a la defensa i garantia dels drets de les persones trans.

Per elaborar aquest material, hem comptat amb la participació de l’alumnat i del professorat de l’escola Massana, responsables de les il·lustracions d’aquestes guies després d’un treball previ.

Amb el suport del Departament d’Igualtat i Feminismes

Les pots consultar aquí:

Comments are closed

Translate »